סיום תמיכה בווינדוס 7

בתאריך 14.1.2020 – מייקרוסופט רשמית הפסיקה את תמיכתה במערכת ההפעלה הותיקה Windows 7 שהייתה אתנו במשך עשור. עד אוקטובר 2021 מחשבים עם ווינדוס 7 המחוברים לרשת ינותקו - יש לשדרג לווינדוס 10

סיום תמיכה בווינדוס 7

מה זה בפועל אומר מבחינתכם?

סיום תמיכה הוא גזר דין מוות למערכת ההפעלה. אין הכוונה שפתאום מערכת ההפעלה תפסיק לעבוד לכם, אך הסכנה לחשיפה לפרצות אבטחה תניע את החברות המפתחות תוכנות עבור מערכת ההפעלה מלפתח תוכנות חדשות או עדכונים עבור תוכנות קיימות למערכת ההפעלה הזאת.

במהלך השנה האחרונה פנינו מספר פעמים בבקשות לבצע שדרוג למחשבים. מעבדות ובתי ספר שטרם ביצעו שדרוג - יש לתאם איתנו מועד שדרוג בטווח הזמן המיידי. במהלך חודש אוגוסט מחשבים שלא קיבלו החרגה מפורשת ינותקו מהאינטרנט באופן סופי.

אנו מדגישים שמדובר במחשבים המחוברים לרשת בלבד - אם יש מחשב שמחובר למכונה ולא ניתן לשדרג אותו לווינדוס 10 ויכול להשאר לא מחובר לרשת, ניתן להשאיר אותו על ווינדוס 7.

הפקולטה רכשה רישיונות ווינדוס 10 ואופיס 2019 למחשבים שמריצים ווינדוס 7 ואופיס 2010 או 2013 - ההתחשבנות תהיה במועד מאוחר יותר והיא תהיה ככל הנראה לכל היותר כמחצית מעלות התוכנות.

אנו ביחידת למערכות מידע בפקולטה למדעי החיים מעוניינים להכין אתכם למעבר ולכן חשוב לדעת:

  • יש לתאם אתנו מראש בטלפון או במייל הרשום מעלה (רצוי במייל לצורך תיעוד) כשאתם מביאים מחשבים לצורך שדרוג ואת כמות המחשבים שאתם מביאים בכל פעם במידה ויש כמות גדולה.
  • אנחנו תומכים בהעברת מחשבים Core i של אינטל דור שלישי ומעלה שכבר מגיעים עם UEFI מובנית בלוח האם לשדרוג ל-Windows 10. מחשבים דור שני ומטה לא ייתמכו על ידנו (לרוב מחשבים מ-2012 ומטה) במסגרת השדרוג.
  • אם ברצונכם שנעזור לכם לגלות אלו מחשבים אתם יכולים לשדרג אנא פנו אלינו במייל ונתאם הגעה למעבדה לצורך ביצוע סקר.
  • על המעבדות לוודא שאם יש תוכנות חשובות שרצות על המחשבים האלה, כגון תוכנות ייעודיות עבור מכשירים או תוכנות מיוחדות ברישיון – שיש עבורן תמיכה לווינדוס 10. אם יש כרטיסים מיוחדים בתוך המחשבים האלה שחייבים אותם במעבדה, צריך לדעת שהם תומכים בווינדוס 10 (ולעתיד, במקרה ויהיה צורך ברכישת מחשב חדש, תמיד כדאי לדעת אם החיבור שלהם ייתמך במחשב חדש).
  • על המעבדות/חוקרים יש לגבות את כל החומר שנמצא על המחשבים בטרם הם יגיעו אלינו כדי שהשדרוג יהיה כמה שיותר מהיר.
  • יש אפשרות לבחור בין שדרוג לבין פרמוט והתקנה נקייה. אנו ממליצים על התקנה נקייה, אבל אם תבקשו להשאיר את כל הדברים ולבצע שדרוג, אנחנו נעשה כמיטב יכולתנו לעשות זאת, אך אם לא תהיה ברירה אנו נודיע לכם.
  • מחשבים שלא מחוברים לאינטרנט לא חייבים בשדרוג, פשוט תהיו זהירים איתם מכיוון והם חשופים לוירוסים מעצם העובדה שאינם מקבלים עדכוני אבטחה ועדכונים לאנטיוירוס.
  • אנו ממליצים בחום לשדרג מחשבים ישנים במהלך המעבר ל-Windows 10 בכונן SSD כדי למנוע בעיות איטיות שנתקלנו בהם בעבר לאחר שדרוג (וגם כי המחשב יעבוד הרבה יותר מהר).
  • בכל מקרה, חשוב לנו להדגיש שכל מחשב חדש שאתם רוכשים כיום מגיע אוטומטית עם מערכת ההפעלה Windows 10 Enterprise, כך שאנו ממליצים כבר לרכוש מחשבים חדשים כאשר המחשב בן יותר מ-6 שנים ואין לו תלות במכשיר מסוים או תוכנה מסוימת.

 

אנו  מקווים שהמידע שהעברנו יקל את כל חוויית המעבר ואנו עומדים כאן לשירותכם בכל שאלה ובקשה במייל: lifeguard@tauex.tau.ac.il או בטלפון: 03-6407841.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>