פרופ' אהוד גזית זכה בפרס רפפורט למצוינות בתחום המחקר הביו רפואי לשנת 2019

פרופ' גזית, מבית הספר לביולוגיה מולקולרית וביוטכנולוגיה בפקולטה למדעי החיים, נחשב לפורץ דרך בתחומי הננו-טכנולוגיה הביולוגית והכימית. עבודתו המחקרית הובילה להישגים טכנולוגיים חשובים בתחום הרפואה ובתחומים סמוכים.

17 פברואר 2019
פרופ' אהוד גזית

פרס רפפורט למצוינות בתחום המחקר הביו-רפואי מוענק למדענים על מחקר חדשני ופורץ דרך, שיש בו תרומה משמעותית לקידום בריאות האדם ושיש לו השלכות טיפוליות ממשיות ויישומיות לטובת הכלל.

פרופ' אהוד גזית נחשב לפורץ דרך בתחומי הננו-טכנולוגיה הביולוגית והכימית. מעבדתו הינה מהגדולות והפעילות בישראל והוא הדריך ומדריך עשרות תלמידי מחקר במוסדות אקדמיים מובילים בארץ ובעולם.
עבודתו המחקרית הובילה להישגים טכנולוגיים חשובים בתחומי הרפואה וההנדסה שמוסחרו בהצלחה רבה ע"י חברת "רמות" (חברת מסחור הידע של האוניברסיטה). בין הישגיו ניתן למנות פיתוחים פרה-קליני וקליניים של תרופה לטיפול במחלות ניווניות ,תגליות חשובות בחקר מחלות עמילואידיות וקיפול חלבונים, פיתוחים בתחום האנרגיה בשימוש בננו-טכנולוגיה, יצירת משטחים בציפוי מבנים ננו-מטריים בעלי כושר ניקוי עצמי, ופיתוחים של חומרים ננו-מטריים חדשנים בעלי תכונות יוצאות דופן לתעשייה ולרפואה
.

עבודתו המחקרית הובילה לפיתוח ענף מהפכני של ננוטכנולוגיה. מחקריו על פפטידים (שרשראות קצרות של חומצות אמינו) משמשים כיום כבסיס למחקר ביותר ממאה קבוצות מחקר בכל רחבי העולם. פעילות זו כוללת גילוי סוג חדש של ננו-מבניים פפטידים, בעלי תכונות כימיות ופיסיקליות ייחודיות, המיועדות ליישומים טכנולוגיים רבים בתחומי הרפואה כגון חיישנים אולטרה-רגישים, מכשירים אופטיים ומוצרי אחסון אנרגיה. גילויו האחרון – היכולת להיווצרות של מכלולים דמויי עמילואיד מסודרים על ידי מטבוליטים, ולא חלבונים או פפטידים –  קרא תיגר על הפרדיגמה המקובלת של חקר הפרעות המטבוליזם. מחקריו מאפיינים אפוא מחדש מחלות מטבוליות ומציעים טיפול חדשני בהן.

פרס רפפורט מתווסף לפרסים רבים אחרים שבהם זכה פרופ' גזית על עבודתו המדעית, ביניהם פרס ג'ון פ. קנדי, אות הצטיינות של המועצה להשכלה גבוהה, מלגת דן דוד, פרס כדר למצוינות מחקרית, פרס הצטיינות במחקר של המועצה המדעית של אוניברסיטת תל-אביב, ופרס האגודה הישראלית לביוכימיה וביולוגיה מולקולרית למדען מצטיין. פרופ' גזית הוא גם חבר בארגון האירופי לביולוגיה מולקולרית (EMBO), עמית של החברה המלכותית לכימיה הבריטית, וחבר זר של האקדמיה הלאומית למדעים בהודו. הוא זכה לתואר אבירות מהרפובליקה האיטלקית על תרומתו למדע ולחברה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>