פרופ' טל דביר הוא זוכה פרס יולודן לשנת תשע"ח

פרופ' דביר מבית הספר לביולוגיה מולקולרית של התא ולביוטכנולוגיה זכה בפרס על מחקרו על "טלאים" מתוחכמים כתחליף ותיקון רקמת הלב הפגועה. לאחרונה, הוא הציג את מחקרו בפני נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, שביקר במעבדתו בפקולטה למדעי החיים.

17 מרץ 2019
פרופ'  טל דביר מארח במעבדתו את נשיא המדינה (צלם: יהונתן צור דובדבני)

פרופ' טל דביר מבית הספר לביולוגיה מולקולרית של התא ולביוטכנולוגיה הוא זוכה פרס יולודן לשנת תשע"ח.

פרס יולודן הוקם בשנת 1984 על ידי יוליוס טינגר, לודוויג קליינר ודניאל פולקנר, ידידי הטכניון באנגליה. מטרת הפרס לקדם הישגים מחקריים המבטיחים יישום מדעי-טכנולוגי והמכוונים להגביר את רווחתו של האדם ולהאריך חיי אנוש.

מעבדתו של פרופ' דביר עוסקת במציאת חלופות לחולי לב קשים הזקוקים להשתלת לב. תאי הלב אינם מסוגלים להתרבות ושריר הלב מכיל תאי גזע מעטים בלבד. לכן, כאשר התקף לב גורם נזק משמעותי, רקמת הלב אינה יכולה לרפא את עצמה. במעבדה של פרופ' דביר שואפים להנדס "טלאים" מתוחכמים שיושתלו בתוך הלב וייקלטו בו כתחליף וכתיקון לרקמת הלב הפגועה. פרופ' דביר ותלמידיו הצליחו לשלב במעבדה חומרים ביולוגיים שנלקחו מחולי לב עם ננו חלקיקים של זהב, במטרה לייצר "טלאים" לתיקון הלב הפגוע. 

פרופ' דביר הוא עמית של אגודת הלב האמריקאית. הוא זכה בפרס מרי קירי ובמלגת אלון לחוקרים צעירים, ובפרס למחקר בתחום הלב מטעם מרכז העל ע"ש סליזק. הוא משמש כיו"ר ועדת הוראה לענייני תלמידים בפקולטה למדעי החיים.

לאחרונה אירח פרופ' דביר את נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, במעבדתו והציג בפניו את מחקרו על "טלאים" מתוחכמים כתחליף ותיקון רקמת הלב הפגועה.

למעבדתו של פרופ' טל דביר לחצו כאן

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>