פרופ' יוסי לשם מבית הספר לזואולוגיה קיבל את מדליית אות מפקד חיל האוויר לשנת תשע"ט

פרופ' לשם עוסק למעלה מ-35 שנים בהתנדבות בפעילויות רבות שמסייעות לחיל האוויר להפחית את סיכון התנגשות המטוסים עם ציפורים. בכך הוא שיפר ומשפר את רמת בטיחות הטיסה בחיל, ותורם לחיסכון של כסף רב לחיל האוויר.

25 ספטמבר 2019
פרופ' יוסי לשם ומפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין

פרופ' יוסי לשם, חוקר בבית הספר לזואולוגיה בפקולטה למדעי החיים ואיש החברה להגנת הטבע קיבל ביום ראשון, כ"ב באלול תשע"ט, 22 בספטמבר 2019,  מדליית הוקרה מטעם מפקד חיל-האוויר בטקס שנערך בבית חיל האוויר בהרצליה.

 

 

בנימוקי קבלת האות נכתב:

 

פרופ' לשם עוסק למעלה מ-35 שנים בפעילויות רבות, אשר מסייעות לחיל האוויר להפחית את סיכון התנגשות מטוסיו עם ציפורים, ובכך שיפר ומשפר הלכה למעשה את רמת בטיחות הטיסה בחיל, כמו גם הצלת חיי אדם וחסכון של כסף רב לחיל האוויר.

 

פועלו של פרופ' לשם בנושא החל במחקר מדעי שסייע למפות את נדידת העופות הדואים ולקבוע נהלים מותאמים, אשר נמצאים בשימוש עד היום ותורמים באופן ישיר להעלאת רמת בטיחות הטיסה. לשם יזם והיה שותף מלא להקמת מערך הצפרות בחיל וקידום פרויקטים ייחודיים בעלי תרומה לאומית כגון "צבא ההגנה לטבע" בשיתוף עם גורמי צה"ל.

 

פרופ' לשם לוקח חלק אף בימינו, בייצוג ובשמירה על אינטרסים של החיל בחוגים שונים בארץ ובעולם, והינו מייצג נאמן של חיל האוויר על אף שאינו בעל סמכות או תפקיד רשמי.

 

את כל זאת עושה פרופ' לשם בצניעות, תחושת מחוייבות ושותפות לחיל ולצרכיו, ובהתנדבות מלאה."

 

 

מעמד הענקת הפרס, שנערך זו השנה הראשונה, התקיים במעמד מפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין, אנשי חיל האוויר בסדיר ובמילואים, בכירי הצפרים בישראל, אנשי החברה להגנת הטבע, נציגי אוניברסיטת תל אביב ואורחים נוספים.

 

"אמנם אני מקבל את הפרס, אבל אני מייצג כאן לא עשרות אלא מאות אנשים, שהיו מעורבים, ועדיין מעורבים בנושא הייחודי של נסיון לפתור את הקונפליקט בין כנפי הפלדה לכנפי בשר ודם. הסיפור שלי הוא דוגמה קלאסית לשיתוף פעולה הדוק בין חיל האוויר, האקדמיה וגוף ציבורי כמו החברה להגנת הטבע", אמר פרופ' לשם.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>