שגריר אוסטריה בישראל מבקר במעבדה של פרופ' יצחק ויץ

שגריר אוסטריה בישראל, מר מרטין וייס, ואנשי לשכתו בקרו במעבדתו של פרופ' יצחק ויץ מבית הספר לביולוגיה מולקולרית של התא וביוטכנולוגיה, נפגשו עם החוקרים ועם תלמידי המחקר ולמדו על תרומת המיקרו-סביבה של תאים סרטניים להתפתחות גרורות.

07 אפריל 2019
מר מרטין וייס, שגריר אוסטריה בישראל ופרופ' יצחק ויץ

פרופ' יצחק ויץ כתב עבודת דוקטורט באוניברסיטה העברית בירושלים והצטרף כחבר סגל לאוניברסיטת תל אביב בשנת 1968. הוא שימש בתפקידים רבים בפקולטה למדעי החיים ובהם ראש המחלקה למיקרוביולוגיה ודקאן הפקולטה וכן ייסד את המרכז לחקר הביולוגיה של הסרטן ואת המחלקה לחקר התא ולאימונולוגיה באוניברסיטה. ויץ היה חבר בחבר הנאמנים ובוועד המנהל של האוניברסיטה. הוא חבר באגודות מדעיות רבות – הן ישראליות הן בין לאומיות – היה נשיא האגודה הישראלית לאימונולוגיה ונשיא האגודה הישראלית לחקר הסרטן, ונבחר כחבר באקדמיה העולמית למדע ולאמנויות.

בשנים האחרונות שימש פרופ' ויץ כחוקר ומרצה במכון לחקר הסרטן באוניברסיטת וינה, שם קיבל בשנת 2018 תואר לשם כבוד. בשל הכבוד לו זכה בארץ מולדתו אוסטריה, החליט השגריר האוסטרי בישראל לבקר במעבדתו של פרופ' ויץ וללמוד מקרוב על מחקרו בתאי הסרטן.

מעבדתו באוניברסיטת תל אביב מתמקדת בחקר קשרי הגומלין בין תאי סרטן לסביבת הגידול שלהם (מיקרו-סביבת הסרטן), ובהשפעת קשרי גומלין אלו על התפתחות הסרטן וגרורותיו. המחקר במעבדה מתמקד במנגנונים התאיים והמולקולריים של גרורות סרטניות שהן הגורם השכיח ביותר למוות מסרטן. גילוי גורמים המשפיעים על יצירת גרורות והבנת השינויים החלים בתאים הסרטניים עם הפיכתם לתאים פולשניים יכול להוביל לפיתוח טיפולים חדשניים בסרטן.

שגריר אוסטריה ואנשיו שמעו מחברי המעבדה ומתלמידי המחקר של פרופ' ויץ על הפרויקטים המחקריים שלהם וראו במיקרוסקופ כיצד מתבטאים מפגשים בין תאי סרטן המגיעים למוח (ויוצרים גרורות באיבר זה) לבין תאי מוח.

 

לאתר מעבדתו של פרופ' ויץ לחצו כאן.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>