ארגז כלים למחקר במדעי החיים (0400.3105)
סוג: שיעור | ||||||
מספר קורס | סמסטר | יום | משעה | עד שעה | בניין | חדר |
0400.3105.01 | א | ב | 16:00 | 18:00 |
שבוע |
נושא |
פירוט |
1 |
תיאום ציפיות |
הסבר מהי למידה אקטיבית מול מסך מחשב הצגת טכנולוגית Big Blue Button הצגת מטרת הקורס. תיאור המטלות, הדרישות, אופן מתן הציון.FAQ הגדרת משימה 1: הקלטה של 3 דק' וידאו "מי אני ומה מעניין אותי?" |
2 |
הצגה אפקטיבית |
בשיעור: צפייה במשימה 1 ומתן ציונים. דיון: מהי הצגה אפקטיבית. דיון בצדדים החזקים והחלשים. כלים: Pecha Kucha , ארגז כלים לבניית מצגת טובה הגדרת משימה 2: הצגה של מאמר מדעי ב-3 דק' |
3 |
חידוד השאלה המחקרית |
בשיעור: צפייה במשימה 2 ומתן ציונים. דיון: ביקורת על ההצגה והצעות לשיפור כלים: מיומנות הבחנה בין עיקר וטפל בהצגת רעיונות ושאלות הגדרת משימה 3: הצגת בקורת על המאמר ב-3 דק' |
4 |
חשיבה ביקורתית |
בשיעור: צפייה במשימה 3 ומתן ציונים דיון: ביקורת על ההצגה, הצעות לשיפור כלים: הסקת מסקנות, ביקורתיות הגדרת משימה 4: הצעת רעיון למחקר המשכי ב-3 דק' |
5 |
חיפוש מאמרים יעיל |
בשיעור: צפייה במשימה 4 ומתן ציונים דיון: האם כבר חשבו על זה קודם ? כלים: חיפוש מאמרים יעילPatents, Google Scholar, Pubmed eTOC , מאגרי מידע, איך יודעים על מה לסמוך, איך עוברים על הרבה חומר בצורה יעילה הגדרת משימה 5: שליחת תקציר על סקירת ספרות |
6 |
חשיבה מחוץ לקופסא |
בשיעור: הצגה ע"י המנחה + דיון על מהי קופסא ואיך חושבים מחוצה לה, חשיבה אורתודוקסית לעומת חשיבה יצירתית. היסטוריה של פריצות מדעיות. הגדרת משימה 6: הצגת מאמר פורץ דרך ב-3 דק' |
7 |
חזרה לקרקע המציאות |
בשיעור: צפייה במשימה 6 ומתן ציונים דיון: משותף ושונה של פריצת דרך. כלים: הצפה של בעיות סטטיסטיות, כלים למודעות. הגדרת משימה 7: לחפש Retractions מהעיתונים הכי טובים! |
8 |
שינויי פרדיגמה והוגנות |
בשיעור: צפייה במשימה 7 ומתן ציונים (מוצא הRetractions המצטיין/נת!) דיון: אמינות, הוגנות, דיווח, Errata vs. Corrigendum, Pre-registration, Pre-prints הגדרת משימה 8: הכרות עם מאגרי רישום מוקדם OSF AsPredicted |
9 |
מי מפחד משיטות חדשות ותחומים חדשים?! |
שעור: בדיקת משימה 8 ע"י דיון כלים: היכרות עם עיתוני שיטות: Nature Methods , JoVE, וכ"ו. איך ללמוד תחום חדש? היכרות עם MOOCs הגדרת משימה 9: חיפוש שיטה חדשנית שמתאימה לנושא המחקר של התלמיד, והצגתה ב-3 דק' |
10 |
Hello world |
בשיעור: צפייה במשימה 9 ומתן ציונים כלים: איך כותבים קוד טוב? Code Monkey Python Matlab הגדרת משימה 10: לכתוב קוד Hello World |
11 |
עידן המידע והמחשוב |
בשיעור: מעבר על הקוד כלים: איך מוצאים מאגרי מידע Big Data הגדרת משימה 11: למצוא dataset בתחום המחקר |
12 |
רגע האמת |
בשיעור: הצגה + דיון איך יכולים המאגרים לתרום למחקר שלי? דיון: הכנה לקראת תכנון הצעת פרויקט המחקר הגדרת משימה 11: לכתוב עמוד של הצעת מחקר. כ"א בתחום שלו + הכנת מצגת 3 דק' על הנ"ל. ההצעה הכתובה תוגש למנחה הישיר במעבדה! |
13 |
מפגש סיכום |
בשעור: הצגה של פרויקט הסיום (משימה 11) ומתן ציונים + דיון |
הקורס יועבר ע"י פגישות שבועיות דרך האינטרנט. השתתפות אקטיבית בכל המפגשים היא חובה. על מנת להשתתף יש צורך במחשב (עם מצלמה ומיקרופון)
אופן העברת הקורס: למידה אקטיבית, מול מסך מחשב. משימות שבועיות ומפגשים שבועיים עם המנחים ועם שאר התלמידים באינטרנט.
מספר תלמידים: מוגבל ל-16 משתתפים
דרישות קדם: אין
ציון סופי: ממוצע ציוני המטלות (80%), השתתפות פעילה בדיונים (20%)
על כל מטלה: מנחי הקורס (50%) + שיפוט עמיתים (ממוצע הציונים מכל אחד מהתלמידים, (50%.
ציונים מאת התלמידים שיחרגו בצורה בוטה מציוני המנחים לא יילקחו בחשבון.
הקריטריונים למתן הציון יוצגו במועד מסירת המטלה.