אבני דרך בהיסטוריה של תורת האבולוציה (0455.3088)

עודכן: 20.06.2017

שם הקורס באנגלית: Milestones in the History of the Theory of Evolution

 

מרצה הקורס: פרופ' וול דוד

 

ימים ושעות הקורס

סוג: שיעור
מספר קורס סמסטר יום משעה עד שעה בניין חדר
0455.3088.01 א א 16:00 18:00 שרמן 105
 
סילבוס:
 
שאלת המוצא והמגוון של עולם החי העסיקה הוגי-דעות רבים במשך ההיסטוריה. תורת האבולוציה היא תצרף – או מארג – של רעיונות, שבמרכזו "מוצא המינים בדרך הברירה הטבעית" של צ'רלס דרווין. 
תורת האבולוציה עצמה עברה אבולוציה, הודות לתרומתם של תומכיו בני-זמנו של דרווין, ובמיוחד ההסתייגויות שהעלו מתנגדיו, ושאילצו את דרווין ותומכיו לחשוב מחדש ולהתאים את התיאוריה למדע המשתנה. תהליך אבולוציוני זה נמשך עד ימינו, והתצרף הולך ומתרחב לאור שיטות מחקר חדשות, שפותחו במאה העשרים ושאפשרו לגלות עובדות ולפתח נקודות מבט שונות להבנת המתרחש בעולם החי.
בקורס זה נסקור את הרעיונות שקדמו לתורת האבולוציה כפי שהגה אותה דרווין, ואת רעיונותיהם של תומכיו שהרחיבו והעמיקו אותה. נסקור גם את ההסתייגויות של מתנגדיו העיקריים, ונבחן אם התשובות להסתייגויות אלה מניחות את הדעת.
בין האישים שרעיונותיהם ייסקרו בקורס: ויליאם פיילי, תומס מלתוס, קרלוס ליניאוס, אראסמוס דרווין, ז'ורז' לואי לקלרק[דה בופון],ז'ורז' קיוויה, ז'אן בפטיסט למרק, צ'רלס לייל -- צ'רלס דרווין, אלפרד וולאס, תומס הקסלי -- לואי אגאסי, סמואל וילברפורס, פלימינג ג'נקין, ג'ון ג'קסון מיבארט.
 
 
דרישות קדם: אין
 
נוכחות חובה
 
מטלת סיום: הציון "עבר" יינתן על סמך רישום הנוכחות בשיעורים
 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>