עדכון מתווה הלימודים למשרתי/ות המילואים לשנת הלימודים תשפ"ד

התאמות נוספות במתווה שפורסם כדי לתת מענה לבקשות שקיבלנו מתלמידים ותלמידות אשר שרתו במילואים החל מפתיחת הסמסטר (28 ימים או יותר)

11 פברואר 2024
הפקולטה למדעי החיים

כידוע, פתחנו את שנת הלימודים נחושים לעשות כל מאמץ שלא להותיר מאחור אף תלמיד או תלמידה המשרתים במילואים וגיבשנו מתווה שנועד לסייע לתלמידים ותלמידות אלו כמו גם לנפגעי הטבח של ה-7 באוקטובר ולנפגעי פעולות האיבה מאז, כך שיוכלו להשלים את חומר הלימודים.

שנת לימודים זו היא בלא ספק אחת השנים הקשות שידענו במדינה, בחברה וגם בקמפוס שלנו וגם עתה, בעת שאנו מתקרבים אל אמצעו של הסמסטר הראשון, תלמידים ותלמידות רבים עודם משרתים בשירות מילואים פעיל וחלק מהם ששוחררו ושבו ללימודים בקמפוס, נקראו או עתידים להיקרא כבר בזמן הקרוב לשירות מילואים נוסף.

 

לאור משובים מן השטח וכחלק מן הדיאלוג השוטף שהאוניברסיטה מקיימת עם הסטודנטים/ות שבמילואים ומשיתוף הפעולה עם אגודת הסטודנטים והסטודנטיות, הוחלט בהתייעצות עם דיקני/ת הפקולטות להכניס התאמות נוספות במתווה שפורסם כדי לתת מענה לבקשות שקיבלנו.
 

מדובר בהתאמות במתווה לקבוצה 1 וכן קביעת קבוצה נוספת קבוצה 28 (שנכללים בה התלמידות והתלמידים אשר שרתו במילואים החל מפתיחת הסמסטר 28 ימים או יותר).
 

עיקרי המתווה המעודכן (לקריאת המתווה המלא לחצו כאן)

 

קבוצה 1

כפי שהוגדר במתווה שפורסם ב- 29 בנובמבר 2023 קבוצה 1 כוללת ברובה תלמידים ששרתו במילואים תקופה של 21 יום לפחות החל ב- 7 באוקטובר ואשר לפחות שבעה ימים מ תוכם היו במהלך סמסטר א' תשפ"ד. להלן ההתאמות והקלות נוספות שאנו מעניקים עתה לתלמידים ותלמידות בקבוצה זו.

1. לא תהיה דרישה לנוכחות פיזית בשיעורים, למעט קורסים ייחודים שבהם הנוכחות הפיזית. היא במהות תהליך הלמידה (דוגמת שעורי התנסות או קבוצות דיו) ושעבורם תצענה היחידות האקדמיות פתרונות מותאמים אישית לכל תלמיד ותלמידה.

2. תינתן גמישות במועדי הגשת המטלות, כל יחידה אקדמית בהתאם לאופי הלימודים המטלות בה. 

3. ציון מטלות הבית ישמש מגן, למעט בקורסים שבהם המטלות הן החלק העיקרי בהערכה ושבהם יוצע לתלמידים ולתלמידות פתרון חלופי.

4. תלמיד או תלמידה שישתחררו ממילואים יוכלו לבצע שינויים במערכת השעות ללא תשלום עם שובם ללימודים בקמפוס, ואף לבטל קורסים כל עוד לא נבחנו בהם. ככל הניתן, יתאפשר רישום מאוחר לקורסים מלאים במגבלות הקיימות. 

5. תלמיד או תלמידה הרשומים לקורס בסמסטר א' תשפ"ד יהיו רשאים לבחור את אחד משני מועדי הבחינה להם הם זכאים בתקופת הבחינות של סמסטר ב' תשפ"ד, וזאת במידה שאותו הקורס מתקיים בו. תלמידים רשאים לגשת לשני מועדי בחינה ולקבל את הציון הגבוה מבין השניים.

6. תלמידים ותלמידות שסיימו את חובות השמיעה בתשפ"ג יקבלו ארכה להגשת עבודה/ פרויקט/ סמינר/ תזה אחרון לתואר עד לתאריך ה - 1 ביולי 2024 ויהיו פטורים מתשלום גרירת לימודים בשנה"ל תשפ"ד.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>