תכנית לימודים משולבת במדעי החיים ובפיזיקה

סימול 0455

  • אודות התכנית
  • תנאי קבלה
  • מבנה התכנית
  • מערכת שעות
אודות התכנית

מרכזי התכנית: ד"ר דוד שפרינצק - ביולוגיה  |  פרופ' אלי אייזנברג - פיזיקה

 

סך השעות לתואר בפועל הוא: 179-186 ש"ס, לשקלול 175-182 ש"ס: מתוכן 71-78 ש"ס במדעי החיים ו- 108-115 ש"ס בפיזיקה. לשקלול 104-111 ש"ס.
על שעות אלה יש להוסיף קורסים בהיקף 4 ש"ס במסגרת "כלים שלובים".


מטרת הלימודים ומבנה הלימודים

ההתפתחות המואצת של המחקר הפיזיקלי במערכות ביולוגיות מחד, והצורך ברעיונות וכלים מתחום הפיזיקה במחקר במדעי החיים מאידך, מעוררים את הצורך בחוקרים בעלי הכשרה יסודית בשני התחומים. כמו כן, מספר הולך וגדל של חברות תעשייתיות עוסקות בפיתוח מוצרים המשלבים שיטות פיזיקליות מתקדמות ביישומים ביולוגיים ורפואיים. מטרת התכנית היא להכשיר עתודת חוקרים, אשר ברובם ימשיכו בלימודים לתארים גבוהים, ויוכלו להמשיך במחקר, באקדמיה או בתעשייה, בכל אחד מן התחומים לפי בחירתם, תוך רכישת ידע רחב בתחום השני. 

תכנית זו  מבוססת על שילוב קורסים הניתנים על ידי בית הספר לפיזיקה ואסטרונומיה וקורסים המוצעים לתלמידי הפקולטה של מדעי החיים, ותופעל במשותף על ידי שתי יחידות אלה.

קהל היעד של התכנית הוא תלמידים בעלי כישורים אנליטיים חזקים המתעניינים במדעי החיים. התכנית תאפשר להם לשלב בין תחומי העניין השונים. התכנית היא תכנית יוקרתית ותנאי הקבלה אליה גבוהים מהנהוג בשתי התוכניות החד-חוגיות.

משך הלימודים שלש שנים, ובסיומן יוענק לבוגרים תואר בוגר בתכנית לימודים משולבת בפיזיקה ובמדעי החיים. עומס הלימודים בתכנית גבוה במקצת מהעומס הנהוג בתוכניות הנפרדות. ציוני הקורסים ישוקללו בכל חוג בנפרד ובסיום המסלול יקבלו הבוגרים  שני ציוני גמר. התכנית תאפשר לבוגריה להמשיך בלימודים מתקדמים בפיזיקה או במדעי החיים.

תלמידי שנה ג' יבצעו פרויקט בביולוגיה. 

בית הספר לפיזיקה ולאסטרונומיה מאפשר לתלמידים מצטיינים במיוחד לחוות חווית מחקר אמיתית כבר במהלך התואר הראשון. התלמידים המעוניינים והמתאימים נבחרים בתחילת שנה ג', ומבצעים במהלך שנה זו פרויקט מחקר מדעי בהיקף שנתי עם חבר סגל מבית הספר.  

על מנת להקל באופן חלקי על העומס, מקבלים התלמידים פטור מביצוע שני ניסויים במעבדה ג'. בהתאם לכך, הקבלה לתכנית הינה על בסיס תחרותי וכוללת ריאיון אישי. רשאים להגיש מועמדות תלמידים שסיימו לאחר שנה ב' את קורסי הפיזיקה של שנים א' ו-ב' בממוצע ציונים של 90 לפחות. (פרטים לגבי התכנית לתלמידים מצטיינים של ביה"ס לפיזיקה בשנה ג' – מופיעים בידיעון ביה"ס לפיזיקה )

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>