מסלול הלימודים בביולוגיה תיאורטית ומתמטית

  • כללי
  • קבלה למסלול
  • תכנית הלימודים
  • מנחים
כללי

הרציונל לפתיחת מסלול הלימודים

העניין ההולך וגובר בביולוגיה תיאורטית וחישובית מהווה כוח המשנה בצורה דרמטית את פני המדעים הביולוגיים. גישות מתמטיות המשולבות בניסויים הפכו לבעלות חשיבות קריטית כמעט בכל תחום בביולוגיה – מתורת האבולוציה של דרווין, דרך רגולציה של גנים, רשתות עצבים, ועד למודלים של מערכות אקולוגיות ושמירת טבע. הניסויים החדשניים בביולוגיה מערבים בסיסי נתונים רחבים, הדורשים אנליזה מתמטית וסטטיסטית מעמיקה. מן הצד השני, שאלות ביולוגיות מניעות כיום חלק גדול מהמחקר החישובי "החם", כאשר כ- 30% מכל החישובים הכבדים בעולם מוקדשים כרגע למחקר ביולוגי. המערכים הניסיוניים החדשים ומאגרי המידע הגדולים הקשורים אליהם דורשים מודלים ואנליזות סטטיסטיות מחמירות, שאי לכך הפכו לדבר שגרתי בביולוגיה. הכיוונים החדשים והמאתגרים הללו משנים את פני המדע, ורבים מהמדענים הצעירים המבריקים ביותר נענים לאתגר ועוברים לתחומים כגון ביופיזיקה, ננוטכנולוגיה וביואינפורמטיקה. כתוצאה, בפקולטות רבות למדעי החיים, כולל זו של אוניברסיטת תל אביב, מצויה מסה קריטית של מדענים בכירים שעבודתם היא בממשק שבין ביולוגיה ומדעים מדויקים.

שינויים אלו כמעט ולא חדרו לקוריקולום של הלימודים באוניברסיטאות, על אף הצורך הברור והמחויבות להכין ולהכשיר את הדור הבא של מדענים צעירים. התוכנית לתואר שני בביולוגיה תיאורטית וחישובית המוצעת כאן מציעה דרך חדשה וייחודית לממש את החזון . התוכנית תספק תשתית של קורסים אינטרדיסיפלינריים מיוחדים ופרוייקטי מחקר בצורה שתענה על צרכיהם של תלמידי מוסמך בעלי תואר ראשון בביולוגיה או במדעים מדוייקים. התוכנית בנויה כדי להבטיח כי עד סוף המאסטר הסטודנטים יגיעו לרמה גבוהה בשני התחומים. בוגרי התוכנית ישיגו איזון מתאים של קורסי ליבה מתמטיים וכישורים ביולוגיים שיכשירו אותם לקריירה מקצועית בביולוגיה תיאורטית וחישובית. נכון להיום לא קיימת תוכנית מסוג זה בשום מוסד אקדמי בארץ. מובטח כי התוכנית תמשוך רבים מהסטודנטים המבטיחים ביותר.

 

 המסגרת הארגונית

המדרשה לתארים מתקדמים, הפקולטה למדעי החיים

 

 אוכלוסיית היעד והצפי למספר התלמידים

התוכנית מיועדת לתלמידים בעלי תואר ראשון בביולוגיה, מדעים מדוייקים, הנדסה, רפואה, או צירופים שלהם, המעוניינים במחקר תאורטי או חישובי בשאלות ביולוגיות. מספר התלמידים הצפוי: 9-15.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>