תכנית חד חוגית בביולוגיה עם הדגש באקולוגיה ואבולוציה

מרכז התכנית: פרופ' שי מאירי

אקולוגיה היא החקר המדעי של האינטראקציות הקובעות את השפע והתפוצה של אורגניזמים על פני כדור הארץ. אבולוציה היא ענף המחקר המסביר את מוצאם של אורגניזמים אלו ואת ההיגיון שבמבנה ובתפקוד שלהם, וזאת כמובן על רקע המערכת האקולוגית בתוכה הם התפתחו. ביחד מהווים שני תחומים אלו את המסגרת התיאורטית והמחקרית הרחבה ביותר להבנת החיים על פני כדור הארץ.

 

המחקר האקולוגי מנסה להבין את הדינאמיקה של אוכלוסיות אורגניזמים החיים בסביבתם הטבעית וכיצד תהליכים ברמה האקולוגית, ההתנהגותית והפיזיולוגית משפיעים על דינאמיקה זו, ומכאן משפיעים על מבנה והרכב של חברות אקולוגיות. המחקר האבולוציוני עוסק בראייה אינטגרטיבית של כלל התהליכים האבולוציוניים שהביאו ליצירתם של אורגניזמים, אוכלוסיות וחברות אקולוגיות. המחקר המודרני באקולוגיה ואבולוציה משלב  בתוכו כיום גישות כמותיות מתקדמות וכלים ממדעי המחשב, המתמטיקה, הפיזיקה והביולוגיה המולקולארית, המחקר האקולוגי והאבולוציוני הופך לאחרונה רלוונטי במיוחד לאור השינויים הגלובליים והסביבתיים שעוברים על כדור הארץ. וכן לאור ההכרה שהבנה טובה יותר של מנגנונים ביולוגים והתנהגותיים מחייבת גם הבנה של הרקע האבולוציוני והאקולוגי ליצירתם.

 

מטרת התכנית

הקניית תשתית וכלי מחקר מתקדמים להבנת הביולוגיה תוך העמקה בתחומי האקולוגיה והביולוגיה האבולוציונית. כמו כן הקניית בסיס תיאורטי, כלי חשיבה וכלים מתודולוגיים הדרושים להבנת הגורמים המשפיעים על האבולוציה של אורגניזמים חיים ושל המבנה והדינאמיקה של מערכות טבעיות.

  • תואר ראשון בביולוגיה תוך דגש על קורסים מתקדמים באקולוגיה ובאבולוציה של בעלי חיים וצמחים ובהבנת המרקם ויחסי הגומלין שבטבע
  • הבנת האתגרים הכרוכים בשמירה על עולם ירוק במציאות של שינויים גלובליים
  • קורסים עם סיורים וסדנאות בשדה
  • הכרות עם כלי המחקר המתקדמים בתחום
  • חשיפה למחקר מדעי כחלק מובנה מהמסלול

 

 

מלגות

ציון ההתאמה שלך גבוה מ -710? הינך זכאי/ת למענק הצטיינות »

 

 

לייעוץ ולפרטים נוספים 

 

 לפירוט תכנית הלימודים

 

iconלאתר ההרשמה

 

iconמרכז התכנית: פרופ' שי מאירי
מזכירות הפקולטה: רווית ויתקין

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>