מסלול הלימודים באקולוגיה ובאיכות הסביבה

  • כללי
  • קבלה למסלול
  • תכנית לימודים
  • MSc Study Track in Ecology and Environmental Studies
כללי

 

הפגיעה המתמשכת במערכות האקולוגיות הביאה את האקולוגיה, שמירת הטבע, וחקר המגוון הביולוגי לראש סדר היום המדעי והציבורי בעולם.  קיימת היום הבנה לתפקיד המגוון הביולוגי בקיום המערכות תומכות החיים על פני כדור הארץ, כמו גם במתן שירותים – כלכליים, חקלאיים, בריאותיים, סביבתיים וחברתיים – לחברה האנושית. על מנת להגן על המערכות האקולוגיות בעידן של שינויים גלובליים, עלינו להבין את האקולוגיה והאבולוציה של יצורים חיים, מרמת הגנים ועד רמת האקוסיסטמה.

אקולוגים עובדים במעבדה ובשדה, באוניברסיטאות ובאירגוני שמירת טבע וסביבה, במשרדי ממשלה, בחינוך, ובתעשייה. הם עוסקים במגוון רחב של נושאים מדיסציפלינות שונות,  ובהבנת מכלול התהליכים הביולוגיים הבונים את מרכיבי המגוון עד לרמת האקוסיסטמה, כל זאת בראייה אבולוציונית ותוך שימוש בכלים אנליטיים שונים. ברמה המדעית חקר המגוון הביולוגי הוא אחד התחומים המאתגרים ביותר במדע המורכבות, ובחקר רשתות ורמות ארגון בטבע. מדעני אוניברסיטת תל אביב מהווים בישראל ראש חץ להבנה המחקרית של תהליכים אלו. בפקולטה למדעי החיים קיימת מסורת מחקר טבע ארוכת שנים תוך שימוש בכלי מחקר מתחומי האבולוציה, הגנטיקה, האקולוגיה, הביוגיאוגרפיה, ההתנהגות והפיזיולוגיה, וכן תשתית ייחודית הכוללת את הגן הזואולוגי, הגן הבוטני ואוספי הטבע הלאומיים. בנוסף, למדענים המלמדים בתוכנית זו יש מסורת ארוכת שנים של תרומה לחברה בתחומי שמירת הטבע וההגנה על הסביבה.

 

אפשרויות תעסוקה לבוגרים

 

◄ מכוני מחקר וארגונים סביבתיים ◄ המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים ◄מוסדות רפואה ◄חברות תרופות ◄חברות חקלאיות וחברות מזון ◄ תעשיות ביוטכנולוגיות ◄ מוסדות להשכלה גבוהה ◄ מערכת החינוך ועוד...

 

מטרת הלימודים

המסלול לתואר שני באקולוגיה ואיכות הסביבה מתאים לסטודנטים המעוניינים להתמחות בנושאי שמירת טבע, אקולוגיה וסביבה. התכנית מכסה נושאים מגוונים באקולוגיה, אבולוציה ושמירת טבע, ומספקת לסטודנטים כלים מתקדמים בהם נעשה שימוש בתחומים אלו, כמו גם הבנת האתגרים הכרוכים בשמירה על עולם ירוק במציאות של שינויים גלובליים. בוגרי התכנית יכולים להמשיך ללימודי דוקטורט או לפנות לעבודה מעשית בתחומים הרלוונטיים. הלימודים כוללים קורסים עם סיורים וסדנאות בשדה.

 

ראש המסלול 

דר' יינון שרף

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>