המחלקה למיקרוביולוגיה מולקולרית ולביוטכנולוגיה

  • כללי
  • קבלה למחלקה
  • נושאי מחקר
  • הליכי סיום
כללי

תחומי המחקר במחלקה הינם מגוונים ביותר וניתן לשבצם במספר תחומי פעילות עיקריים: מיקרוביולוגיה, טכנולוגיה של חלבונים, גנטיקה מולקולרית, פתוח יישומים ביוטכנולוגיים, אקולוגיה ואיכות הסביבה. חלק מהמחקרים מוגדרים כמחקר בסיסי וחלקם עוסקים בהיבטים יישומיים.

דוגמאות לפעילות המחקר הבסיסי במחלקה הנם נושאים כגון: מיקרואורגניזמים החיים בסביבות קיצוניות ותנאי עקה, מנגנוני אלימות בחיידקים פתוגנים, פתו-גנומיקה, גנטיקה של חיידקים, בקרת ביטוי גנים בחיידקים, ביוסינתזה והפרשה של פולימרים, גנטיקה של שמרים, גנטיקה והתפתחות בדרוזופילה, לימוד המבנה והתפקוד של חלבונים, ביולוגיה מבנית, וביולוגיה מערכתית.

דוגמאות לפעילות המחקר היישומי אפשר לראות בנושאים כגון: פתוח טכנולוגיות אנזימטיות וביוקטליזה לשימוש תעשייתי, פתוח תהליכי הפרדה מתוחכמים של חלבונים, פתוח של חיישנים ביולוגיים, למוד הגנטיקה של ייצור חומרים אנטיביוטיים, פתוח אמצעים לביוטכנולוגיה סביבתית, ננוטכנולוגיה, הנדסת נוגדנים ורעלנים, מחקר של מחלות נוירו-דגנרטיביות ועוד. בנוסף עוסקים חוקרים במחלקה בפיתוח כלים חישוביים להבנת וחיזוי התנהגות של אוכלוסיות בהתפתחות שונות גנטית ופנוטיפית.

 

נושאי המחקר במחלקה מתאימים ללימודים במסלולים שונים כגון: מיקרוביולוגיה, ביוטכנולוגיה, גנטיקה, אקולוגיה ואיכות הסביבה וביואינפורמטיקה.

 


מזכירות המחלקה: בניין גרין, חדר 008 | טל':6409413 , 6409080 | פקס: 6409407

 

המחלקה למיקרוביולוגיה מולקולרית ולביוטכנולוגיה  (English) >> 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>